میر قاسم مومنی

کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه حزب الله یک ایدئولوژی است و از بین نخواهد رفت، گفت: ایدئولوژی حزب الله در بطن جامعه لبنان، سوریه، اردن، عربستان و کشورهای منطقه نفوذ کرده است و از بین رفتنی نیست.

به گزارش مشرق، میرقاسم مومنی در خصوص تحولات اخیر لبنان و به خصوص ترور سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان توسط رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های بارز این رهبر شجاع، ولایتمداری بود و از زمانی که خود را شناخت و وارد مقاومت شد، آزادی ملت از ظلم صهیونیست‌ها را سرلوحه تمام اقداماتش قرار داد.

وی با بیان اینکه اگر ما زندگانی آقای نصرالله را برجسته کنیم که از کجا به کجا رسید، نکته‌ای مهمتر از اینکه وی فردی ولایی، عاقل، متعهد و دلسوز برای مردم و خاری در چشم دشمنان در منطقه بوده نبوده تصریح کرد: به همین دلیل صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها سعی کردند وی را به شهادت برسانند چون شیخ نصرالله عمر خود را در راه مجاهدت سپری کرد.

این کارشناس مسائل منطقه افزود: از وقتی که حزب الله به رهبری سیدنصرالله در سال ۱۳۷۰ شروع به کار کرد، تمام توانش را برای بسیج، آموزش و سازماندهی نیروهای مقاومت صرف کرد؛ مقاومت ساختار تشکیلاتی داشت و توانست به عنوان الگویی برای سایر گروه‌های مقاومت تبدیل شود و این نقطه عطفی بود که حزب الله با مدیریت شیخ نصرالله دست یافته بود.

مومنی ادامه داد: در این حوزه سایر گروه‌های مقاومت در دنیا نیز با الگو گرفتن از مبارزات و شخصیت آقای نصرالله توانستند پیروزی‌های زیادی در عرصه‌های داخلی، بین‌المللی و منطقه به دست بیاورند.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها همواره حزب‌الله را به عنوان دشمن خود می‌دانستند و با تحریم و فشار بر دولت لبنان سعی می‌کردند مقاومت را تضعیف کنند، بیان کرد: ما شاهد بودیم که حزب‌الله هرچقدر شهدای بیشتری را تقدیم مسیر مقاومت میکرد، ریشه‌اش قوی‌تر و توانمندی‌اش بیشتر می‌شد. حزب الله یک ایدئولوژی است و از بین نخواهد رفت. با شهادت سید عباس موسوی، سید حسن نصرالله رهبری محور مقاومت را برعهده گرفت و بعد از این شهید بزرگوار رزمنده دیگری این پست را خالی نخواهد گذاشت؛ همچنین تجربه نشان می‌دهد رهبران جدید در حزب‌الله توانمندتر از رهبران پیشین هستند و این برای رژیم صهیونیستی شکستی غیر قابل انکار است.

این کارشناس مسائل منطقه گفت: ما شاهد هستیم که آمریکایی‌ها و اسرائیل و برخی دیگر برای رسیدن به اهداف سیاسی، اقتصادی و مطامع دنیوی، حزب الله و گروه‌های مقاومت را سد راه خود می‌دانستند؛ زیرا گروه‌های مقاومت با افشاگری خیانت‌ها و جنایت‌های این افراد مانع تحقق نیات پلید آنها در منطقه می‌شدند و سعی داشتند با تضعیف حزب‌الله و گروه‌های مقاومت از طریق ترور و کشتار مردم بی‌گناه خودشان را از شر این گروه‌ها خلاص کنند.

مؤمنی ادامه داد: ما شاهد بودیم به دلیل اینکه این گروه‌ها ریشه در بطن جامعه داشتند هر روز بیشتر توسعه پیدا کرده و تعداد هوادارانشان افزایش و توانمندی‌هایشان نیز بیشتر شده است و هرگز نمی‌توان با یک امت واحد از طریق نظامی جنگید و آنها را از بین برد، زیرا ایدئولوژی حزب الله در بطن جامعه لبنان، سوریه، اردن، عربستان و کشورهای منطقه است و از بین نمی‌رود.

وی خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها مرزهای بین خود را برمی‌دارند و اتحادیه اروپا و پول واحد درست می‌کنند، اما کشورهای اسلامی و مسلمان هر روز مرزهای بیشتری ایجاد و با یکدیگر دشمن، گروه‌های جعلی اسلامی اختراع و مردم بی‌گناه مسلمان را می‌کشند.

این کارشناس مسائل منطقه بیان کرد: کشورهای اسلامی باید این نکته را در نظر داشته باشند که آمریکایی‌ها و اروپایی ها هیچ وقت اجازه نمی‌دهند کشورهای اسلامی با یکدیگر متحد شوند، چون اگر چنین اتفاقی بیافتد آمریکا و اروپا ضربه جدی خواهند خورد و به همین دلیل سعی دارند با اختلاف افکنی و سرکوب جنبش‌های مردمی، مردم منطقه را همیشه در یک بردگی نامرئی با استفاده از شبکه‌های اجتماعی اداره کنند.

مومنی در این زمینه اضافه کرد: در این حوزه اسرائیل مرجع دستورات استکبار جهانی در منطقه است و نتانیاهو سعی دارد با اقدامات خود نسبت به خوشحال کردن آمریکایی‌ها و یهودیان صهیونیست در جهان، خدمات آنها و حمایت‌های آنها را جبران کند.

وی تصریح کرد: به همین جهت در زمان حاضر کشورهای اسلامی باید متحد باشند، جنایت‌های دشمن را محکوم و جلوی زیاده خواهی‌های صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها را بگیرند وگرنه کشورهایی که در حال حاضر حاکمیت دارند در هر زمان می‌توانند اقداماتی مشابه رژیم صهیونیستی انجام دهند و هیچ امنیتی برای سران کشورها وجود نخواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ZA ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۹
    1 0
    حزب‌الله قربانی تعلل شد.
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۹
    0 0
    دقیقا
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۹
    0 0
    درست است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس